Ronald V

do 14 mei 2020 14:26
Inmiddels is het 2020. Het gedoe omtrent verkeersmaatregelen in de wijk vanuit de gemeente is bijna zielig te noemen. De wijk zou (cfm uitspraken van de gemeente medio 2001) verkeersremmende maatregelen krijgen. Zandvoort 2 (lees Huizingalaan, Roubaixlaan,Franse baan) is nog steeds vol in gebruik. Door het ontbreken van zijwegen van de Roubaixlaan als men vanaf de Huizingalaan komt word het gas nog even vol open gegooid om zo snel mogelijk de Franse baan te bereiken. Dit vooral door motorrijders die het daarbij van groot belang vinden om te laten HOREN dat zij in staat zijn meer geluidsoverlast te produceren in 1 fly-by dan E-Airport in een maand. De reactie van de gemeente is telkens hetzelfde. Op de vraag of er nit een kleine drempel (bekende lage gele drempels) geplaatst kan worden, zodat de bus er geen last van heeft, komt steevast het antwoord neen, dat gaat niet want dan lopen we de kans dat de motorijders verongelukken als ze er te hard overheen rijden. ?????????????????
Als 2e optie komt dan steevast de mededeling om dit te melden aan de Politie zodat die snelheidsmetingen kunnen doen (alsof die niets beters te doen hebben).
We moeten dus eerst knikkers strooien om de snelheid uit de motoren te krijgen. Volgens mij valt dat niet binnen de norm in Nederland. Ook geeft de gemeente aan dat in de dertigzone pas veranderingen worden gemaakt als blijkt na metingen dat er velen harder dan 42 km rijden. ??????????? Ik ben er nog niet uit.