WAT IS DE TOEKOMST van eindhoven airport als vakantieluchthaven?
Vooraankondiging Knegselbijeenkomst BVM2 op 15 oktober 2022
WAT IS DE TOEKOMST VAN EINDHOVEN AIRPORT ALS VAKANTIELUCHTHAVEN?
Het Beraad Vlieghinder Moet Minder (BVM2) organiseert opnieuw in Knegsel een bijeenkomst over het effect van diverse opspelende crises (klimaat, stikstof, brandstofprijs, woningbouw) op de toekomst van het vliegtoerisme. En daarmee op de toekomst van Eindhoven Airport (EA) want dat bestaat vooral bij de gratie van dit vakantie vliegverkeer. Daarbij komt dat er daarvoor in 2024 een nieuw luchthavenbesluit in werking moet treden, waarin de kaders voor de verdere ontwikkeling worden vastgelegd. Het "van Geel" advies is daarvoor leidend, maar moet dat door alle recente ontwikkelingen niet worden aangescherpt of verdiept?
Knegselbijeenkomsten zijn bedoeld voor de volksvertegenwoordigers en de bestuurders in de regio, en voor de achterban (en mogelijke nieuwe geïnteresseerden) van BVM2 zelf.
Voor de pauze zullen externe sprekers hun visie geven op het onderwerp:
● Frank van Oostdam, directeur Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR)
● Paul Peeters, professor Duurzaam Toerisme Breda University of Applied Sciences
● Bram van Liere, medewerker klimaat, energie en luchtkwaliteit Milieudefensie
● Jan van Burgsteden, wethouder in Meierijstad
Na de pauze zullen deze sprekers met Hans Horsten als gespreksleider in een ronde tafelgesprek het onderwerp verder uitdiepen. Daarbij zal er ruim gelegenheid zijn voor interactie met vragen en opmerkingen vanuit de zaal
De precieze gegevens verschijnen in de definitieve uitnodiging.
● De bijeenkomst is gratis en voor iedereen toegankelijk